Opintojakso Hyvinvoiva minä tarjotaan lukion aloittaville, ja se alkaa usean aineen 1. moduulissa, jotka kaikki ovat opiskelijalle pakollisia moduuleja.
Opintojakso päättyy toisena opintovuonna filosofian pakollisten opintojen päättyessä. Opintojakson osat on aineittain ja moduuleittain lueteltu yllä.
Opintojakson tavoitteena on tukea laajasti opiskelijan hyvinvointia. Opintojakso harjaannuttaa tarkastelemaan rakentavasti omaa ja toisten osaamista.
Opiskelija saa välineitä ajatustensa, tunteidensa ja kokemustensa sanallistamiseen. Hänen käsityksensä elämästä, ihmisestä ja maailmasta syvenee.
Tavoitteena on myös luoda opiskelijalle ymmärrys siitä, että eri aineissa käsitellään samantyyppisiä asioita, kuten hyvinvointia, vaikka käsittelyn
näkökulma voi olla erilainen tieteenalaeroista johtuen.
Hyvinvoinnin tukemisen tavoite näkyy jokaisen opintojaksoon kytketyn oppiaineen moduulissa kullekin oppiaineelle ominaisella tavalla.
Oppiaineittain määritellyt opintojakson osatehtävät opiskelija kokoaa sähköiseen Oman kasvun kansioon [Moodle-alusta]. Huom. Mainitut
Oman kasvun kansion tehtävät ovat kunkin oppiaineen moduulissa pakollisia tehtäviä ja niiden arviointikriteerit ovat kunkin
oppiaineen sisäiset ja annetaan joka tehtävän kohdalla erikseen. Opiskelija lukee ja arvioi jakson lopussa kansionsa kokonaisuudessaan ja
laatii kokonaisuuttaan reflektoivan esseen. Opintojakso arvioidaan tämän jälkeen hyväksytty / hylätty -merkinnällä.
- Teacher: Sara Eeva
- Teacher: Mari Eroma
- Teacher: Jaana Hyvärinen
- Teacher: Sini Ilvonen
- Teacher: Hanna Lehtilä
- Teacher: Susanna Nera
- Teacher: Joonas Nieminen
- Teacher: Johanna Raevuori
- Teacher: Hanna Tähtinen
- Teacher: Anu Waltari-Grundström