For the accessibility report in English, click here or scroll down
Turun yliopisto pyrkii takaamaan verkkosivustonsa saavutettavuuden Euroopan parlamentin ja neuvoston saavutettavuusdirektiivin mukaisesti. Suomessa saavutettavuusdirektiivin toteuttaa laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta.
Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua moodle.utu.fi pois lukien kurssisisällöt, joiden saavutettavuus on opettajien vastuulla. Lisätietoa kurssialueen saamisesta saavutettavaksi löytyy täältä: https://intranet.utu.fi/index/verkkopalveluidensaavutettavuus/Sivut/Saavutettavan-Moodle-alustan-tekeminen.aspx.
Tämä digipalvelu täyttää Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1-standardin AA-tason saavutettavuusvaatimukset osittain. Vaatimusten noudattamatta jättämiset ja vaatimuksiin sovellettavat poikkeukset mainitaan jäljempänä.
Pyrimme korjaamaan saavutettavuuspuutteet lähivuosien aikana mahdollisuuksien mukaan.
Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen.
Sivua vaihtavien painikkeiden ruudunlukijoille ja muille apuvälineille välittyvä tekstivastine on kääntämättä englannista muille kielille. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.1.1. Ei-tekstuaalinen sisältö.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssikategorian alakategoriat näyttävä elementti on kurssikategorian klikattavaksi tehty otsikko. Tämä ei kuitenkaan kuvaa toiminnallisuutta HTML:n kautta ruudunlukijoille. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1. Info and relationships
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kun sisältö on esitetty vain kuvamuodossa näkeville käyttäjille, kuvan grafiikan tulee täyttää 3:1:n kontrastivaatimus. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.4.11. Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Näkymässä on ruksi-ikoni piilotekstillä, jonka ruudunlukijat lukevat. Sitä ei ole kuitenkaan käännetty, joten merkitys voi jäädä epäselväksi. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.3.1. Osien kieli.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Hille virtuaalinen IT-avustaja avataan painikkeella, jossa on pelkkä ikoni eikä tekstivastinetta. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.1.1. Ei-tekstuaalinen sisältö ja 4.1.2. Nimi, rooli ja arvo.
Seuraavilla toiminnoilla ei ole näppäimistötukea:
Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.1.1. Näppäimistö.
Kohdistettavista toiminnoista on poistettu oletuskohdistustyyli eikä tilalle tarjota korvaavaa, riittävän selkeää kohdistustyyliä. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.7. Näkyvä kohdistus.
Edistymisen seurannan eri aktiviteettien lisätiedot ovat saatavilla vain viemällä hiiren osoitin aktiviteetin päälle. Aktiviteetteihin ei pääse käsiksi näppäimistötuella eikä ruudunlukijalla. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1. Informaatio ja suhteet sekä 2.1.1. Näppäimistö.
Ongelma on tiedostettu.
Edistymistä voi vaihtoehtoisesti seurata myös kurssin etusivulta, jokaisen kurssin aktiviteetin yhteydessä olevasta tilasta.
Kun viestit-näkymän avaa sivun yläosasta ruudunlukijalla, sen sijainti on epäselvä. Se löytyy aivan sivun lopusta, johon käyttäjän tulisi selata itse. Käytännössä voi sanoa, että siihen ei pääse käsiksi. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.3. Kohdistusjärjestys.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kun sivun yläosasta avattavasta viestinäkymästä painaa "Näytä kaikki" ja päätyy viestit-sivulle, itse viestit-näkymä on täällä ruudunlukijan saavuttamattomissa. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1. Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Työpöydällä on ohita-ankkurilinkki ennen jokaista listausta. Tämä on erittäin kätevä ominaisuus, mutta ankkurilinkki on ikkunan vasemmassa yläreunassa. Tämä ei ole ymmärrettävää eikä kohdistusjärjestyksen mukaista. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.3. Kohdistusjärjestys.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssikategorian otsikosta on tehty klikattava skriptillä ja näppäimistö kohdistuu siihen erikseen. Ero otsikon ja linkin kohdistuksen välillä on kuitenkin epäselvä. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 3.2.4. Johdonmukainen merkitseminen.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kalenterinäkymässä on useampi painike, jotka toimivat kuin linkit eli ne vievät eri osoitteeseen. Katso lisätietoa puutteesta Y9. Nämä ovat:
Lisäksi kalenterinäkymässä on useampi linkki, jotka toimivat kuin painikkeet eli eivät muuta osoitetta vaan muuttavat nykyisen sivun tilaa tai sisältöä. Nämä ovat:
Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1. Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Verkkopalvelussa on useammassa paikassa painikkeita, jotka toimivat linkkeinä. Teknisesti ne ovat oikeaoppisesti lomake-elementtien lähetyspainikkeita, mutta tyhjän lomakkeen lähettäminen pelkästään osoitteen vaihtamiseksi ei ole tarkoituksenmukaista. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1. Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssin aktiviteetin tyypistä kertova ikoni on piilotettu ruudunlukijoilta, vaikka se on oleellista informaatiota. Kurssin aktiviteetin edistymisen tilasta kertovalla ikonilla on turhaan tekstivastine, joten tila luetaan kahdesti: tekstinä ja ikonin tekstivastineena. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
Ongelma on tiedostettu.
Päävalikon aktiivisella linkillä on erilainen tyyli kuin muilla linkeillä. Tämä ei kuitenkaan heijastu HTML:ssä, joten sitä ei välitetä ruudunlukijoille ja muille apuvälineille. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssin aktiviteetin tyypistä kertova ikoni on piilotettu ruudunlukijoilta ja muilta apuvälineiltä vaikka se on oleellista informaatiota. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.1.1. Ei-tekstuaalinen sisältö.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssin aktiviteetit ovat toteutettu listaelementteinä. Aktiviteetin ala-aktiviteetit on sisennetty visuaalisesti, jolloin niiden ymmärtää kuuluvan toiselle aktiviteetille. Ne eivät kuitenkaan ole hierarkisesti listana toisen vaiheen listaelementin sisällä tai muuten merkitty kuuluvan toiselle aktiviteetille. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssin muokkaustilan ryhmäikonin merkitys on epäselvä sellaisenaan. Linkillä on title-attribuutti, jonka vain osa käyttäjistä voi lukea. 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Kurssin muokkaustilan ryhmäikonilinkki ja otsikon muokkauslinkki eivät käytännössä linkkaa mihinkään, vaan muuttavat nykyisen sivun tilaa ja sisältöä. Niiden tulisi olla painikkeita. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Palvelussa käytetty välilehtirakenne ei toimi yhdenmukaisesti sivujen välillä, vaikka näyttää yhdenmukaiselta. Samannäköisellä elementillä on näin kaksi epäyhdenmukaista toimintamallia eri puolilla palvelua. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen.
Eri lailla toimivat välilehdet eivät ole opiskelijoiden saatavilla, joten ongelma koskee vain opettajia ja jää sen takia vähäiseksi.
Ongelma on tiedostettu.
Täysin palvelun muilta painikkeilta näyttävät linkit antavat väärän kuvan niiden toiminnasta. Sama koskee myös linkkejä, jotka näyttävät palvelun painikkeilta. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen.
Ongelma on tiedostettu ja korjaus on tulossa.
Viestit-näkymä ei erotu selkeästi omana alueenaan niille käyttäjille, jotka hyötyvät sivulle merkityistä maamerkeistä ja muista alueista. Näkymä sisältää paljon ohjaimia ja sisältöä, joiden merkitystä voi olla hankala ymmärtää ilman selventävää aluetta ja nimeä. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Kohdistus siirretään päävalikon sisään, kun valikko avataan. Kohdistus ei kuitenkaan näy, joten kohdistuksen nykyinen sijainti saattaa olla hankala hahmottaa. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.7 Näkyvä kohdistus.
Ponnahdusvalikot, kuten "Ohjeet" ja "Tuki" toimivat suurimmaksi osaksi oikein apuvälineillä ja näppäimistöllä. Niiden linkkejä ei kuitenkaan ole poistettu kohdistusjärjestyksestä vaan niihin pääsee käsiksi sekä kohdistusta tavallisesti siirtämällä että nuolinäppäimillä. WAI-ARIA:n suositus on tukea pelkästään nuolinäppäimiä kohdistuksen siirtoon linkkien välillä. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.1.1 Näppäimistö.
Etusivulla esiintyvän vaihtoehtoisen navigaatiopuun HTML on vääränlaista eivätkä ruudunlukijat tai muut apuvälineet välttämättä osaa lukea sitä oikein. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Lohkojen otsikot ovat otsikkotasoa 5 vaikka looginen taso olisi 2. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.1 Informaatio ja suhteet.
Siirry-navigaatioelementti kurssi- ja ohjesivuilla vaihtaa yllättäen automaattisesti sivua, kun valintalaatikko sulkeutuu. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 3.2.2 Syöte.
Kurssisisällön edellisen ja seuraavan sivun linkit sisältävät symboleja. Nämä ovat ymmärrettäviä nähtynä, mutta eivät ruudunlukijan lukemina, eikä niillä ole ymmärrettävää tekstivastinetta. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö.
Painikkeet ja linkit vastaavat hieman eri näppäimistökomentoihin, joten niiden visuaalinen ja koneellinen merkitseminen ristiin voi aiheuttaa käytettävyysongelmia. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.1.1 Näppäimistö ja 3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen.
Ohjekirjan sivuja vaihtavat linkit ovat toteutettu nuoli-ikonein. Ikoneilla on ymmärrettävä tekstivastine ja lisäksi linkissä on käytetty title-attribuuttia, jonka sisältö välittyy sekä hiiren että ruudunlukijan käyttäjälle, muttei kaikille käyttäjille. Nämä piilotekstit kertovat, mille sivulle linkki vie pelkän suunnan lisäksi. Kun piilotekstiä ei näe, merkitys voi jäädä epäselväksi. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.4 Linkin merkitys (kontekstissa)
Välilehtirakenne on toteutettu WAI-ARIA:n välilehtirooleilla. Nämä kuvaavat rakennetta oikein ruudunlukijoille ja muille apuvälineille, mutta kyseisten roolien käyttäminen olettaa tietynlaista näppäimistötukea, jota välilehtirakenne ei tässä tapauksessa täysin toteuta. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.1.1 Näppäimistö
Näytä lisää... -painike näyttää lisää elementtejä ennen painiketta eikä kohdistusta siirretä käyttäjän puolesta. Tämä saattaa aiheuttaa käytettävyysongelmia. Tällaisissa tapauksissa on oletettavaa, että lisäsisältö ilmestyy painikkeen jälkeen tai että kohdistus siirretään lisäsisältöön. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 2.4.3 Näkyvä kohdistus.
Ohjeistuksessa kehotetaan "valitsemaan vasemmalta", mikä ei kuvaa tilannetta kaikissa tapauksissa. Ohjeistus välittyy ruudunlukijoille ja näkyy vain kapealla ruudulla tai kapeassa ikkunassa, jossa ohjeet eivät pidä täysin paikkaansa. Tämä on vastoin saavutettavuusvaatimusta 1.3.3 Aistinvaraiset ominaispiirteet.
Seloste on laadittu 01.09.2020 ja päivitetty 7.06.2022. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio Wunder.
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle osoitteeseen opetuki@utu.fi. Vastauksessa voi mennä 14 päivää.
Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero: vaihde 0295 016 000
Lisätietoa Turun yliopiston toimista saavutettavuuden parantamiseksi löytyy täältä: https://www.utu.fi/fi/yliopisto/saavutettavuus
The University of Turku strives to guarantee the accessibility of its website in accordance with the Web Accessibility Directive of the European Parliament. In Finland, the Web Accessibility Directive is implemented by the Act on the Provision of Digital Services.
This accessibility statement is for moodle.utu.fi service. The statement does not apply to course contents, the accessibility of which is the responsibility of the course teachers. More information on creating accessible Moodle course is available in the intranet: https://intranet.utu.fi/index/webaccessibility/Pages/Accessible-Moodle-Courses.aspx .
This digital service partially meets the accessibility requirements in accordance with the AA level criteria of the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. Non-compliances and exemptions from the requirements are listed below.
We aim to address accessibility gaps over the next few years as far as possible.
The website does not yet entirely fulfil the accessibility requirements.
The text alternative for screen readers and other assistive technologies of the buttons that change page are yet to be translated to English. This is against the accessibility requirement 1.1.1. Non-textual content.
The problem is known and a fix is on the way.
The element that displays the subcategories of the course category is the title made to click on the course category. However, this does not describe functionality through HTML for screen readers. This is contrary to the accessibility requirement 1.3.1. Info and relationships
The problem is known and a fix is on the way.
When contents have only been displayed in a visual format to the users, the graphic in the image must meet the 3:1 contrast ratio requirement. This is against the accessibility requirement 1.4.11 Non-text Contrast.
The problem is known and a fix is on the way.
The view contains a cross icon with a text alternative accessible to screen readers. However, the text has not been translated and the meaning may be unclear. This is against the accessibility requirement 3.1.2 Language of Parts.
The problem is known and a fix is on the way.
Hille virtual IT assistant is opened with a button that only contains an icon and no text alternative. This is against the accessibility requirement 1.1.1 Non-text Content and 4.1.2 Name, Role, Value.
Following functions lack keyboard support:
This is against the accessibility requirement 2.1.1 Keyboard.
The default focus indicator has been removed from the functions that can receive focus, and no substitute with an adequate focus indicator has been offered. This is against the accessibility requirement 2.4.7 Focus Visible.
The additional information of the different stages of Completion Progress is available only by taking the mouse pointer on top of the stage. The stages cannot be accessed with keyboard support nor screen readers. Progress can alternatively be monitored on the course's front page, from the stage of progress related to each course activity. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Info and Relationships and 2.1.1 Keyboard.
The problem is known.
Alternatively, you can also track progress from the front page of the course, from the status associated with each course activity.
When opening messages at the beginning of the page with a screen reader, the location of the opened view is unclear. The user must independently find it from the bottom of the page. This is against the accessibility requirement 2.4.3 Focus Order.
The problem is known and a fix is on the way.
When the user clicks the link “show all” from the message view opened from the beginning of the page and ends up on the messages page, the message view itself cannot be accessed with screen readers and other assistive technologies. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
The desktop contains a “skip” anchor link before every section. The anchor link is located in the top left corner of the window, not in the section itself. This is against the accessibility requirement 2.4.3 Focus Order.
The problem is known and a fix is on the way.
The heading of the course category has been made clickable with a script and also receives the keyboard focus. However, the difference between the focus of the heading and the link is unclear and the purpose is difficult to understand in relation to other components that can be opened on the website. This is against the accessibility requirement 3.2.4 Consistent Identification.
The problem is known and a fix is on the way.
The calendar view contains multiple buttons acting like links, meaning they take the user to a different web address. These are:
In addition, the calendar view contains multiple links acting like buttons, meaning they do not change the web address but change the settings or contents of the current page. These are:
This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
Several parts of the online service contain buttons acting like links. Technically, they are the correct type of “send” buttons of form elements, but sending an empty form only to verify the address is not purposeful. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
The icon indicating the course activity has been hidden from screen readers, even though it is essential information. The icon indicating the stage of progress of the course activity has a text alternative for no reason, resulting in the stage being read twice: as a text and as an icon text alternative. This is against the accessibility requirement 1.1.1 Non-text Content.
The problem is known.
The design of the active link in the main menu is different from other links. However, this is not reflected in the HTML and therefore not conveyed to screen readers and other assistive technologies. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships
The problem is known and a fix is on the way.
The icon indicating the activity type of the course is hidden from screen readers and other assistive technologies, even though it is essential information. This is against the accessibility requirement 1.1.1 Non-text Content.
The problem is known and a fix is on the way.
The activities of the course have been realised as list elements. The sub-activities of an activity have been indented visually, making it seem they belong to another activity. However, they are not hierarchically a list inside a list element of the second stage nor otherwise identified to belong to another activity. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
The purpose of the group icon in the edit mode of the course is unclear as it is. The link contains a title attribute which is readable to only a part of the users. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
The group icon link in the edit mode of the course and the edit link of the heading do not, in practice, change the web address but change the settings and contents of the current page. They should be buttons. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The problem is known and a fix is on the way.
The tab structure used in the service does not function identically between pages, even though it appears to be identical. Therefore, a similar element has two inconsistent modes of operation in different parts of the service. This is against the accessibility requirement 3.2.4 Consistent Identification.
Different tabs are not available to students, so the problem only affects teachers and is therefore minor.
The problem is known.
Links that look completely like the other buttons of the service are misleading when it comes to their function. The same also applies to links that look like the buttons of the service. This is against the accessibility requirement 3.2.4 Consistent Identification.
The problem is known and a fix is on the way.
The “messages” view is not clearly visible as its own area to those users who use the anchors and other areas identified on the page. The view contains multiple controls and contents, the purpose of which may be difficult to understand without an explanatory area or name. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
Focus is relocated inside the main menu when the menu is opened. However, the focus is not visible, which makes it difficult to perceive the location of the current focus. This is against the accessibility requirement 2.4.7 Focus Visible.
Pop-up menus, such as “Instructions” and “Support” function mainly correctly with assistive technologies and keyboards. However, their links have not been removed from the focus order and they can be accessed both by moving the focus as usual and with the arrow keys. The recommendation of WAI-ARIA is to only support the arrow keys in moving the focus between links. This is against the accessibility requirement 2.1.1 Keyboard.
The HTML of the alternative navigation tree on the front page is incorrect and screen readers and other assistive technologies may not necessarily be able to read it correctly. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The section headings have the heading level 5, even though the logical level would be 2. This is against the accessibility requirement 1.3.1 Information and Relationships.
The “Move” navigation element on the course and instructions page suddenly changes the page when the options box closes. This is against the accessibility requirement 3.2.2 On Input.
The links for the previous and next page in course contents contain symbols. These are comprehensible when seen but not when read by screen readers, nor do they have a comprehensible text alternative. This is against the accessibility requirement 1.1.1 Non-text Content.
Buttons and links react to slightly different keyboard commands, therefore identifying them visually or mechanically crosswise may cause problems in usability. This is against the accessibility requirement 2.1.1 Keyboard and 3.2.4 Consistent Identification.
The links that change the page in the manual have been realised as arrow icons. The icons have a comprehensible text alternative and the link also contains a title attribute, the content of which is conveyed to both users with a mouse and users with a screen reader, but not to all users. These text alternatives clarify to which page the link takes the user in addition to the direction. When a user cannot see the text alternative, the purpose may be unclear. This is against the accessibility requirement 2.4.4 Link Purpose (In Context).
The tab structure has been realised with WAI-ARIA tab roles. These describe the structure to screen readers and other assistive technologies correctly, but using the roles in question presupposes a specific keyboard support which is not, in this case, fully executed by the tab structure. This is against the accessibility requirement 2.1.1 Keyboard.
“Show more...” button displays more elements before the button, and the focus is not moved for the user. This may cause problems in usability. In these cases, it is presumable that the additional content appears after the button or that the focus is moved to the additional content. This is against the accessibility requirement 2.4.7 Focus visible.
The instructions recommend “choosing from the left” which does not describe the situation in all cases. The instructions are conveyed to screen readers and are visible on a narrow screen or narrow window where the instructions are not completely valid. This is against the accessibility requirement 1.3.3 Sensory Characteristics.
The statement has been prepared on 1 September 2020 and updated on 7 June 2022. An external expert organisation Wunder has assessed the accessibility of the service.
If you notice any accessibility deficiencies on the site, you should first provide feedback to us, that is, the administration of the site at opetuki@utu.fi. The reply may take up to 14 days.
If you are not satisfied with the reply you have received or do not receive one at all within two weeks, you can file a notification with the Regional State Administrative Agency of Southern Finland. The webpage of the Regional State Administrative Agency for Southern Finland provides detailed instructions on how to file a notification and how the matter is processed (in Finnish and Swedish).
Regional State Administrative Agency of Southern Finland
Supervisory unit for web accessibility
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@avi.fi
tel. +358 295 016 000
For more information on the University's actions to improve accessibility, please check: https://www.utu.fi/en/university/accessibility