Kielentutkimuksen tohtorikoulutusverkosto Langnetin Historiallinen kielentutkimus, vanhat kirjakielet ja tekstit – ryhmän Moodlealustalla pidämme yhteyttä historiallisen kielen- ja tekstintutkimuksen parissa työskenteleviin tohtorikoulutettaviin ympäri Suomen, tarjoamme tekstejämme luettaviksi ja kommentoitaviksi ja keskustelemme ryhmän toiminnasta.
Tavoitteet
Tohtoriksi valmistuva oppii tieteen yleistajuistamisen ja elävöittämisen keinoja, esimerkiksi haastateltavana olemista ja digitaalisten sisältöjen tuottamista.
Tohtoriksi valmistuva oppii tieteen yleistajuistamisen ja elävöittämisen keinoja, esimerkiksi haastateltavana olemista ja digitaalisten sisältöjen tuottamista.
- Teacher
Meri Heinonen
- Teacher
Meri Heinonen
Tavoitteet
Väitöskirjatutkija tuntee monografiaväitöskirjan vaatimukset ja osaa suunnitella ja hallita pitkäkestoista tutkimus- ja kirjoitusprosessia.
Väitöskirjatutkija tuntee monografiaväitöskirjan vaatimukset ja osaa suunnitella ja hallita pitkäkestoista tutkimus- ja kirjoitusprosessia.
- Teacher
Matti Peikola
Tavoitteet
Perehtyminen jatko-opiskeluun ja tutkimustyön käytänteisiin sekä oman tutkimuksen suunnittelu, aloittaminen ja seuranta. Integroituminen omaan paikalliseen tiedeyhteisöön (pääaine, laitos, tohtoriohjelma), tieteellisen keskustelun ja kirjoittamisen aloittaminen, ohjaussuhteen periaatteiden hahmottaminen.
Perehtyminen jatko-opiskeluun ja tutkimustyön käytänteisiin sekä oman tutkimuksen suunnittelu, aloittaminen ja seuranta. Integroituminen omaan paikalliseen tiedeyhteisöön (pääaine, laitos, tohtoriohjelma), tieteellisen keskustelun ja kirjoittamisen aloittaminen, ohjaussuhteen periaatteiden hahmottaminen.
- Teacher
Meri Heinonen
Tavoitteet
Tohtoriksi valmistuva oppii tieteen yleistajuistamisen ja elävöittämisen keinoja, esimerkiksi tiedetapahtumien järjestämistä ja digitaalisten sisältöjen tuottamista.
Tohtoriksi valmistuva oppii tieteen yleistajuistamisen ja elävöittämisen keinoja, esimerkiksi tiedetapahtumien järjestämistä ja digitaalisten sisältöjen tuottamista.
- Teacher
Meri Heinonen
The aim of the course is to complete a scientific article in 12 weeks. The course provides a framework and external support (teachers and peer feedback) for the completion of the article. The course does not involve writing an article from scratch, but participants will edit a draft text into a finished article. For this reason, it is a prerequisite for participation that participants have a suitable draft text (e.g. a conference paper that they intend to edit into an article or a partially written article) by the beginning of the course.
- Teacher
Tiina Mahlamäki
- Teacher
Aino Liira
Objectives
After the course, the doctoral researcher will be able to edit a draft article into a finished one: decide and narrow down the appropriate scope of the topic for the article, define the research question and key concepts, write a scientific text, accept and provide peer feedback, and find key journals in their field. The doctoral researcher will, within the time frame of the course, also acquire the skills to evaluate and respond to referee comments. They will progress in their dissertation work.
After the course, the doctoral researcher will be able to edit a draft article into a finished one: decide and narrow down the appropriate scope of the topic for the article, define the research question and key concepts, write a scientific text, accept and provide peer feedback, and find key journals in their field. The doctoral researcher will, within the time frame of the course, also acquire the skills to evaluate and respond to referee comments. They will progress in their dissertation work.
- Teacher
Sara Norja
Kulttuuriperinnön tutkijaseminaarissa työstetään kulttuuriperinnön tutkimuksen väitöskirjoja. Seminaari kokoontuu kuukausittain lukukauden aikana.
- Teacher
Anna Sivula