Tavoitteet
Opintojakson käytyään opiskelija
- tunnistaa ja osaa kuvata lasten kehityksellisiin syömisvaikeuksiin vaikuttavia taustatekijöitä
- osaa soveltaa saamaansa tietoa suunnitellessaan puheterapeuttista arviointia ja kuntoutusta
- ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen lasten kehityksellisten syömisvaikeuksien arvioinnissa ja kuntoutuksessa
Yllä olevat kurssin osaamistavoitteet liittyvät erityisesti seuraaviin Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueisiin:
1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 5. Arviointi, kliinisen tiedon kokoaminen ja niistä tehtävät johtopäätökset, sekä 6. Puheterapeuttisen kuntoutuksen suunnittelu, toteutus ja seuranta (https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2022-01/LTDK_logopedia_valmistuvan_puheterapeutin_osaamistavoitteet_fi.pdf ) .
Logopedian kansallisessa arviointilomakkeessa on määritelty kunkin ydinosaamisalueen kohdalla tarkennetut oppimistavoitteet.
Opintojakson käytyään opiskelija
- tunnistaa ja osaa kuvata lasten kehityksellisiin syömisvaikeuksiin vaikuttavia taustatekijöitä
- osaa soveltaa saamaansa tietoa suunnitellessaan puheterapeuttista arviointia ja kuntoutusta
- ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen lasten kehityksellisten syömisvaikeuksien arvioinnissa ja kuntoutuksessa
Yllä olevat kurssin osaamistavoitteet liittyvät erityisesti seuraaviin Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueisiin:
1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 5. Arviointi, kliinisen tiedon kokoaminen ja niistä tehtävät johtopäätökset, sekä 6. Puheterapeuttisen kuntoutuksen suunnittelu, toteutus ja seuranta (https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2022-01/LTDK_logopedia_valmistuvan_puheterapeutin_osaamistavoitteet_fi.pdf ) .
Logopedian kansallisessa arviointilomakkeessa on määritelty kunkin ydinosaamisalueen kohdalla tarkennetut oppimistavoitteet.
- Opettaja
Maija Vänninen