Tavoitteet
Opiskelija hallitsee tutkimuksen teon eri vaiheet ja tutkimusprosessin. Tämän aikana hän laatii tutkimusproblematiikan ja -kysymykset, valitsee ja käsittelee tutkimusaineistoa, laatii teoreettisen ja metodologisen lähestymistavat ja analysoi aineiston. Lisäksi tässä prosessissa hän harjaantuu akateemisen tekstin kirjoittamisessa ja perehtyy syvällisesti tieteellisen tekstin jäsentymiseen ja tieteellisen työn eettisiin periaatteisiin. Opiskelija osaa laatia laajahkon akateemisen tieteellisen tutkielman ranskaksi tai suomeksi. Lisäksi opiskelija hallitsee erilaisten tutkimuksen suunnitteluun ja tekemiseen liittyvien tekstien laatimisen (bibliografia, muistiinpanot, suunnitelmat, arvioinnit ja analyysit) sekä hallitsee tieteellisen suullisen esittämisen ja argumentaation (teoria, korpus, metodi, tulokset), osaa esittää kysymyksiä ja kommentteja muiden suullisista ja kirjallisista esityksistä ja töistä ja pystyy osallistumaan tieteelliseen keskusteluun ranskaksi ja/tai suomeksi.
Pendant le séminaire, l’étudiant apprendra les différentes phases d’une étude scientifique. L’étudiant établit une problématique et des questions de recherche, établit ses approches théoriques et méthodologiques, choisit et analyse son matériau d’étude. Dans ce processus, l’étudiant apprend à maitriser l’écriture académique et approfondit l’organisation d’un texte scientifique ainsi que les principes éthiques du travail scientifique. L’étudiant rédigera son mémoire de master en français. Il maitrise les textes qui sont liés à la planification et à l’exécution de son étude (bibliographie, notes, plans, évaluation et analyse) ainsi que la présentation orale et l’argumentation (théorie, corpus, méthode, résultats) : il sait poser des questions, commenter les présentations orales ou écrites des autres étudiants et participer à la discussion scientifique en français.
Opiskelija hallitsee tutkimuksen teon eri vaiheet ja tutkimusprosessin. Tämän aikana hän laatii tutkimusproblematiikan ja -kysymykset, valitsee ja käsittelee tutkimusaineistoa, laatii teoreettisen ja metodologisen lähestymistavat ja analysoi aineiston. Lisäksi tässä prosessissa hän harjaantuu akateemisen tekstin kirjoittamisessa ja perehtyy syvällisesti tieteellisen tekstin jäsentymiseen ja tieteellisen työn eettisiin periaatteisiin. Opiskelija osaa laatia laajahkon akateemisen tieteellisen tutkielman ranskaksi tai suomeksi. Lisäksi opiskelija hallitsee erilaisten tutkimuksen suunnitteluun ja tekemiseen liittyvien tekstien laatimisen (bibliografia, muistiinpanot, suunnitelmat, arvioinnit ja analyysit) sekä hallitsee tieteellisen suullisen esittämisen ja argumentaation (teoria, korpus, metodi, tulokset), osaa esittää kysymyksiä ja kommentteja muiden suullisista ja kirjallisista esityksistä ja töistä ja pystyy osallistumaan tieteelliseen keskusteluun ranskaksi ja/tai suomeksi.
Pendant le séminaire, l’étudiant apprendra les différentes phases d’une étude scientifique. L’étudiant établit une problématique et des questions de recherche, établit ses approches théoriques et méthodologiques, choisit et analyse son matériau d’étude. Dans ce processus, l’étudiant apprend à maitriser l’écriture académique et approfondit l’organisation d’un texte scientifique ainsi que les principes éthiques du travail scientifique. L’étudiant rédigera son mémoire de master en français. Il maitrise les textes qui sont liés à la planification et à l’exécution de son étude (bibliographie, notes, plans, évaluation et analyse) ainsi que la présentation orale et l’argumentation (théorie, corpus, méthode, résultats) : il sait poser des questions, commenter les présentations orales ou écrites des autres étudiants et participer à la discussion scientifique en français.
- Teacher
Marjut Johansson