Tavoitteet
Proseminaarissa opiskelija harjoittelee niitä taitoja, joita hän tarvitsee missä tahansa koulutustaan vastaavassa työssä eli itsenäistä tiedon hankintaa, sen analysointia ja tiedon välittämistä edelleen muille annetussa määräajassa. Seminaariin liittyvän kurssin ja oman työn kirjoittamisen kautta opiskelija oppii tuntemaan tieteellisen kirjoittamisen kriteerit ja soveltamaan niitä itsenäisesti tutkielman laatimisessa. Hän oppii käyttämään tutkimusalan keskeistä kirjallisuutta ja laatimaan itsenäisesti tutkimussuunnitelman ja tutkielman sovitusta aiheesta sekä harjaantuu käymään tieteellistä keskustelua ja toimimaan oman alansa asiantuntijana.
Opiskelija oppii tieteellisen kirjoittamisen kriteerit ja harjoittelee niiden soveltamista itsenäisesti tutkielman laatimisessa. Hän tuntee tutkimusaiheeseensa liittyvää keskeistä kirjallisuutta ja osaa itsenäisesti hakea lähdekirjallisuutta. Hän pystyy itsenäisesti laatimaan tutkimussuunnitelman sekä tieteellisen tutkielman sovitusta tutkimusaiheesta sekä harjaantuu tieteelliseen keskusteluun, aktiiviseen seminaarityöskentelyyn ja toisen opiskelijan tutkielman opponointiin. Opiskelija pystyy itsenäisesti hakemaan tieteellistä tietoa. Aiemmin hankittuja tiedonhakutaitoja syvennetään tiedonhakukoulutuksessa. Opiskelija oppii aikatauluttamaan omaa työskentelyään voidakseen noudattaa annettuja palautuspäivämääriä. Hän osaa keskustella seminaariryhmässä ottaen huomioon muut keskustelijat, ottaa vastuuta keskustelun etenemisestä sekä lukea ja kriittisesti arvioida tekstiä ja sen hyödynnettävyyttä akateemisena lähteenä.
Proseminaarissa opiskelija harjoittelee niitä taitoja, joita hän tarvitsee missä tahansa koulutustaan vastaavassa työssä eli itsenäistä tiedon hankintaa, sen analysointia ja tiedon välittämistä edelleen muille annetussa määräajassa. Seminaariin liittyvän kurssin ja oman työn kirjoittamisen kautta opiskelija oppii tuntemaan tieteellisen kirjoittamisen kriteerit ja soveltamaan niitä itsenäisesti tutkielman laatimisessa. Hän oppii käyttämään tutkimusalan keskeistä kirjallisuutta ja laatimaan itsenäisesti tutkimussuunnitelman ja tutkielman sovitusta aiheesta sekä harjaantuu käymään tieteellistä keskustelua ja toimimaan oman alansa asiantuntijana.
Opiskelija oppii tieteellisen kirjoittamisen kriteerit ja harjoittelee niiden soveltamista itsenäisesti tutkielman laatimisessa. Hän tuntee tutkimusaiheeseensa liittyvää keskeistä kirjallisuutta ja osaa itsenäisesti hakea lähdekirjallisuutta. Hän pystyy itsenäisesti laatimaan tutkimussuunnitelman sekä tieteellisen tutkielman sovitusta tutkimusaiheesta sekä harjaantuu tieteelliseen keskusteluun, aktiiviseen seminaarityöskentelyyn ja toisen opiskelijan tutkielman opponointiin. Opiskelija pystyy itsenäisesti hakemaan tieteellistä tietoa. Aiemmin hankittuja tiedonhakutaitoja syvennetään tiedonhakukoulutuksessa. Opiskelija oppii aikatauluttamaan omaa työskentelyään voidakseen noudattaa annettuja palautuspäivämääriä. Hän osaa keskustella seminaariryhmässä ottaen huomioon muut keskustelijat, ottaa vastuuta keskustelun etenemisestä sekä lukea ja kriittisesti arvioida tekstiä ja sen hyödynnettävyyttä akateemisena lähteenä.
- Opettaja
Jussi Ylikoski