Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustuttaa opiskelijat markkinalähtöiseen yrityksen johtamiseen ja antaa perustiedot markkinoinnin keskeisistä osa-alueista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• tunnistaa markkinoinnin keskeiset osa-alueet, joita syvennetään myöhemmillä kursseilla,
• tunnistaa keskeiset kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymiseen ja päätöksentekoprosesseihin vaikuttavat tekijät,
• osaa hahmottaa yrityksen toimintaa markkinoinnin peruskäsitteiden ja mallien avulla, tunnistaen arvonluonnin, asiakaslähtöisyyden, ja strategisen ajattelun tarpeen liiketoiminnassa,
• ymmärtää markkinoinnillisten päätösten vaikutuksen yrityksen muihin toimintoihin, kannattavuuteen, tuloksellisuuteen ja kilpailukykyyn.
Kokonaisuudessaan kurssi kehittää opiskelijan kykyä kriittisesti arvioida yrityksen toimintaa suhteessa asiakkaisiin, markkinaan ja yhteiskuntaan, erityisesti vastuullisen liiketoiminnan näkökulmasta.