Tavoitteet
- Opiskelija syventää tietoaan lasten syömisvaikeuksista ja niihin liittyvästä nykytutkimuksesta
- Opiskelija ymmärtää, mitkä taustatekijät vaikuttavat syömisvaikeuden ilmenemiseen lapsella
- Opiskelija osaa soveltaa tietoa lasten syömisvaikeuksien arvioinnin ja kuntoutuksen suunnittelussa
- Opiskelija ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen lasten syömisvaikeuksien arvioinnissa ja kuntoutuksessa
Yllä olevat opintojakson osaamistavoitteet liittyvät erityisesti seuraaviin Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueisiin:
1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 5. Arviointi, kliinisen tiedon kokoaminen ja niistä tehtävät johtopäätökset, sekä 6. Puheterapeuttisen kuntoutuksen suunnittelu, toteutus ja seuranta (https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2022-01/LTDK_logopedia_valmistuvan_puheterapeutin_osaamistavoitteet_fi.pdf ).
- Opiskelija syventää tietoaan lasten syömisvaikeuksista ja niihin liittyvästä nykytutkimuksesta
- Opiskelija ymmärtää, mitkä taustatekijät vaikuttavat syömisvaikeuden ilmenemiseen lapsella
- Opiskelija osaa soveltaa tietoa lasten syömisvaikeuksien arvioinnin ja kuntoutuksen suunnittelussa
- Opiskelija ymmärtää moniammatillisuuden merkityksen lasten syömisvaikeuksien arvioinnissa ja kuntoutuksessa
Yllä olevat opintojakson osaamistavoitteet liittyvät erityisesti seuraaviin Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueisiin:
1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 5. Arviointi, kliinisen tiedon kokoaminen ja niistä tehtävät johtopäätökset, sekä 6. Puheterapeuttisen kuntoutuksen suunnittelu, toteutus ja seuranta (https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2022-01/LTDK_logopedia_valmistuvan_puheterapeutin_osaamistavoitteet_fi.pdf ).
- Opettaja
Maija Vänninen