Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä toisenkielen oppimisen tutkimuksen keskeiset käsitteet ja nimetä teoriasuuntauksia. Hän ymmärtää kielellisen monimuotoisuuden tärkeyden osana kulttuurista kestävää kehitystä. Hän osaa kertoa, mitkä tekijät vaikuttavat toisen/vieraan kielen oppimisprosessiin ja siihen, miten oppijan kieli kehittyy. Hänellä on alustava kuva joistakin toisenkielen oppimisen tutkimuksessa käytettävistä aineistoista ja menetelmistä. Opiskelija osaa lukea tieteellisiä artikkeleita ja kertoa keskeisistä, ruotsin oppimista koskevista tutkimuksista ja niiden tuloksista.
Opiskelija osaa määritellä toisenkielen oppimisen tutkimuksen keskeiset käsitteet ja nimetä teoriasuuntauksia. Hän ymmärtää kielellisen monimuotoisuuden tärkeyden osana kulttuurista kestävää kehitystä. Hän osaa kertoa, mitkä tekijät vaikuttavat toisen/vieraan kielen oppimisprosessiin ja siihen, miten oppijan kieli kehittyy. Hänellä on alustava kuva joistakin toisenkielen oppimisen tutkimuksessa käytettävistä aineistoista ja menetelmistä. Opiskelija osaa lukea tieteellisiä artikkeleita ja kertoa keskeisistä, ruotsin oppimista koskevista tutkimuksista ja niiden tuloksista.
- Lärare
Outi Toropainen