Tavoitteet
Opiskelija osaa valita ja tarvittaessa muuttaa opetusmenetelmiään osaamistavoitteisiin, opiskelijoidensa oppimiseen ja tilanteeseen sopiviksi. Hän osaa pohtia lähi-, hybridi- ja etäopetuksen etuja ja ongelmia, sekä valita tai tuottaa näihin sopivat opetusmenetelmät ja -materiaalit. Hän osaa ajatella valintojensa vaikutuksia kokonaisvaltaisesti, esimerkiksi opiskelijan vuorovaikutusmahdollisuuksien ja asiantuntijuuden jatkuvan kehittymisen näkökulmista.
Opiskelija osaa analysoida syvällisesti omaa opetusasiantuntijuuttaan ja opiskelijoidensa asiantuntijuuden kehittymistä yliopistopedagogiikan keskeisten oppimispsykologisten teorioiden ja käsitteiden avulla. Hän ymmärtää opetusasiantuntijuuden luonteen jatkuvana oppimisena, ymmärtää mistä elementeistä opettajan asiantuntijuus koostuu ja tuntee keinoja kehittää omaa pedagogista asiantuntijuuttaan sekä jaksamistaan opettajana. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tutkimuskirjallisuutta omien pedagogisten kysymystensä ratkaisemiseen. Hän tunnistaa erilaisia tapoja ohjata ja opiskelijoiden monenlaisia tarpeita ohjaustilanteissa.
Opiskelija osaa valita ja tarvittaessa muuttaa opetusmenetelmiään osaamistavoitteisiin, opiskelijoidensa oppimiseen ja tilanteeseen sopiviksi. Hän osaa pohtia lähi-, hybridi- ja etäopetuksen etuja ja ongelmia, sekä valita tai tuottaa näihin sopivat opetusmenetelmät ja -materiaalit. Hän osaa ajatella valintojensa vaikutuksia kokonaisvaltaisesti, esimerkiksi opiskelijan vuorovaikutusmahdollisuuksien ja asiantuntijuuden jatkuvan kehittymisen näkökulmista.
Opiskelija osaa analysoida syvällisesti omaa opetusasiantuntijuuttaan ja opiskelijoidensa asiantuntijuuden kehittymistä yliopistopedagogiikan keskeisten oppimispsykologisten teorioiden ja käsitteiden avulla. Hän ymmärtää opetusasiantuntijuuden luonteen jatkuvana oppimisena, ymmärtää mistä elementeistä opettajan asiantuntijuus koostuu ja tuntee keinoja kehittää omaa pedagogista asiantuntijuuttaan sekä jaksamistaan opettajana. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tutkimuskirjallisuutta omien pedagogisten kysymystensä ratkaisemiseen. Hän tunnistaa erilaisia tapoja ohjata ja opiskelijoiden monenlaisia tarpeita ohjaustilanteissa.
- Opettaja
Mari Murtonen