Tavoitteet
- osaa tutkitun tiedon, normien ja omien havaintojensa pohjalta arvioida ja kehittää yksilöön tai yhteisöön kohdentuvia tuentarpeita inklusiivisessa oppimisympäristössä
- hallitsee monitoimijaisen tuen suunnittelun ja toteuttamisen ja annetun tuen vaikuttavuuden arvioinnin
- osaa reflektoida ja kehittää ammatillista vuorovaikutusosaamistaan inklusiivisessa, monitoimijaisessa ja monikulttuurisessa kasvatusyhteisössä,
- osaa arvioida kriittisesti ammattieettisiä periaatteitaan ja ammatillista arvoperustaansa tehdessään pedagogisia ratkaisuja
- osaa arvioida ja kehittää ammatillista itsetuntemustaan ja valmiuksiaan rakentavaan dialogiin yhteistyössä kotien, opetusalan ammattilaisten ja moniammatillisen yhteistyöverkoston kanssa
- osaa tutkitun tiedon, normien ja omien havaintojensa pohjalta arvioida ja kehittää yksilöön tai yhteisöön kohdentuvia tuentarpeita inklusiivisessa oppimisympäristössä
- hallitsee monitoimijaisen tuen suunnittelun ja toteuttamisen ja annetun tuen vaikuttavuuden arvioinnin
- osaa reflektoida ja kehittää ammatillista vuorovaikutusosaamistaan inklusiivisessa, monitoimijaisessa ja monikulttuurisessa kasvatusyhteisössä,
- osaa arvioida kriittisesti ammattieettisiä periaatteitaan ja ammatillista arvoperustaansa tehdessään pedagogisia ratkaisuja
- osaa arvioida ja kehittää ammatillista itsetuntemustaan ja valmiuksiaan rakentavaan dialogiin yhteistyössä kotien, opetusalan ammattilaisten ja moniammatillisen yhteistyöverkoston kanssa
- Opettaja
Teija Koskela