Tavoitteet
Opiskelija
- tietää lukuvalmiuksien perusteet (esim. luetun/kuullun ymmärtäminen, sanavaraston merkitys, lukuilo, lukemisen metakognitiot ja kielellinen tietoisuus) sekä pedagogisia menetelmiä, joilla tuetaan alkavaa luku- ja kirjoitustaitoa leikin kautta.
- tuntee lastenkirjallisuutta ja ymmärtää kirjallisuuden pedagogisen merkityksen.
- ymmärtää kertomusten, kerronnallisuuden ja kertomisen merkityksen varhaiskasvatusikäisten kehityksessä ja pedagogiikkassa.
- hallitsee kirjallisuuskasvatuksen pedagogiikan sisältöjä ja menetelmiä sekä ymmärtää kirjallisuuskasvatuksen merkityksen lapsen hyvinvoinnille ja kasvulle.
Opiskelija
- tietää lukuvalmiuksien perusteet (esim. luetun/kuullun ymmärtäminen, sanavaraston merkitys, lukuilo, lukemisen metakognitiot ja kielellinen tietoisuus) sekä pedagogisia menetelmiä, joilla tuetaan alkavaa luku- ja kirjoitustaitoa leikin kautta.
- tuntee lastenkirjallisuutta ja ymmärtää kirjallisuuden pedagogisen merkityksen.
- ymmärtää kertomusten, kerronnallisuuden ja kertomisen merkityksen varhaiskasvatusikäisten kehityksessä ja pedagogiikkassa.
- hallitsee kirjallisuuskasvatuksen pedagogiikan sisältöjä ja menetelmiä sekä ymmärtää kirjallisuuskasvatuksen merkityksen lapsen hyvinvoinnille ja kasvulle.
- Opettaja
Juli-Anna Aerila