Tavoitteet
Opintojakson käytyään opiskelijat
• tuntevat kielen omaksumiseen ja prosessointiin liittyviä teoreettisia viitekehyksiä
• tuntevat hypoteeseja sosiaalisen, sensorisen, motorisen, ja kognitiivisen taitojen sekä ympäristötekijöiden suhteesta kielellisiin taitoihin, ja muutamia näitä hypoteeseja testanneita empiirisiä tutkimuksia
Teorioiden ja tutkimustaustan tunteminen antaa valmiudet logopedian arviointi- ja kuntoutusmenetelmien opiskelulle. Yllä olevat opintojakson osaamistavoitteet liittyvät erityisesti Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueista seuraaviin: 1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 4. Vuorovaikutus- ja viestintätaidot, 8. Asiantuntijuus ja oman ammattitaidon ylläpito.
Opintojakson käytyään opiskelijat
• tuntevat kielen omaksumiseen ja prosessointiin liittyviä teoreettisia viitekehyksiä
• tuntevat hypoteeseja sosiaalisen, sensorisen, motorisen, ja kognitiivisen taitojen sekä ympäristötekijöiden suhteesta kielellisiin taitoihin, ja muutamia näitä hypoteeseja testanneita empiirisiä tutkimuksia
Teorioiden ja tutkimustaustan tunteminen antaa valmiudet logopedian arviointi- ja kuntoutusmenetelmien opiskelulle. Yllä olevat opintojakson osaamistavoitteet liittyvät erityisesti Valmistuvan puheterapeutin osaamistavoitteiden ydinosaamisalueista seuraaviin: 1. Tiedollinen perusta, tietojenkäsittely ja kriittinen ajattelu, 2. Tutkimus ja alan kehittäminen, 4. Vuorovaikutus- ja viestintätaidot, 8. Asiantuntijuus ja oman ammattitaidon ylläpito.
- Opettaja
Kiia Kurila