Tavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on syventää tietämystä kuluttajansuojasta, kuten kuluttajansuojalaista ja kuluttajansuojasta erityistapauksissa. Jakson tavoitteena on lisätä tietoa kulutushyödykkeiden markkinointiviestinnän ja kuluttajankaupan eri muotojen sääntelystä. Tavoitteena on lisäksi edistää laillisen ja lainvastaisen markkinoinnin sekä menettelyn rajapinnan havaitsemista. Tällöin on mahdollista estää ennalta markkinointioikeudellisten ja kuluttajankaupan oikeudellisten ongelmien ilmaantumista käytännön liike-elämässä. Päämääränä on myös saada valmiudet kyseisten ongelmien ratkaisuun. Tavoitteena on lisäksi, että kurssin suorittaminen kehittää kykyä arvioida markkinointia eettisyyden sekä vastuullisen markkinoinnin näkökulmasta.
Opintojakson tarkoituksena on syventää tietämystä kuluttajansuojasta, kuten kuluttajansuojalaista ja kuluttajansuojasta erityistapauksissa. Jakson tavoitteena on lisätä tietoa kulutushyödykkeiden markkinointiviestinnän ja kuluttajankaupan eri muotojen sääntelystä. Tavoitteena on lisäksi edistää laillisen ja lainvastaisen markkinoinnin sekä menettelyn rajapinnan havaitsemista. Tällöin on mahdollista estää ennalta markkinointioikeudellisten ja kuluttajankaupan oikeudellisten ongelmien ilmaantumista käytännön liike-elämässä. Päämääränä on myös saada valmiudet kyseisten ongelmien ratkaisuun. Tavoitteena on lisäksi, että kurssin suorittaminen kehittää kykyä arvioida markkinointia eettisyyden sekä vastuullisen markkinoinnin näkökulmasta.

- Opettaja
Tuija Viinikka