Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää epätäydellisen kilpailun vaikutukset yritysten käyttäytymiseen ja markkinoiden toimintaan. Hän tuntee erilaisia strategioita, joilla yritykset voivat hankkia markkinavoimaa (kuten hintadiskriminointi, tuotedifferointi, kolluusio, yrityskaupat). Opiskelija tuntee kielletyt kilpailunrajoitukset ja tietää, miten julkinen valta pyrkii kilpailulainsäädännön avulla turvaamaan markkinoiden kilpailullisuuden. Hän osaa myös etsiä itsenäisesti tietoa kilpailuoikeudellisista tapauksista sekä valmistella ja pitää aiheesta suullisen esityksen ryhmässä toimien, mitkä ovat tärkeitä taitoja monissa alan asiantuntijatehtävissä esimerkiksi yrityksissä, konsulttitoimistoissa ja kilpailuviranomaisissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää epätäydellisen kilpailun vaikutukset yritysten käyttäytymiseen ja markkinoiden toimintaan. Hän tuntee erilaisia strategioita, joilla yritykset voivat hankkia markkinavoimaa (kuten hintadiskriminointi, tuotedifferointi, kolluusio, yrityskaupat). Opiskelija tuntee kielletyt kilpailunrajoitukset ja tietää, miten julkinen valta pyrkii kilpailulainsäädännön avulla turvaamaan markkinoiden kilpailullisuuden. Hän osaa myös etsiä itsenäisesti tietoa kilpailuoikeudellisista tapauksista sekä valmistella ja pitää aiheesta suullisen esityksen ryhmässä toimien, mitkä ovat tärkeitä taitoja monissa alan asiantuntijatehtävissä esimerkiksi yrityksissä, konsulttitoimistoissa ja kilpailuviranomaisissa.
- Opettaja
Mikko Mononen