Tavoitteet

Opiskelija
● ymmärtää lasten sosiaalisemotionaalista kehitystä, oppimista ja hyvinvointia koskevan teoreettisen perustan
● ymmärtää kehityksen kontekstuaalisuutta ja sen vaihtelua
● tiedostaa varhaiskasvatuksen sekä esi- ja alkuopetuksen merkityksen lasten sosiaalisemotionaalisen kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin vahvistajana
● tietää epäsuotuisan sosiaalisemotionaalisen kehityksen ja oppimisen suoja-, riski- ja haavoittavia tekijöitä
● osaa arvioida lasten sosiaalisemotionaalisen kehityksen ja oppimisen yksilöllisiä vaihteluita arviointi-, haastattelu- ja ohjaustilanteissa (arviointiosaaminen)
● hallitsee pedagogisen ohjausvuorovaikutuksen perusteet ja osaa edistää lasten sosiaalista ja emotionaalista kehitystä, oppimista sekä kompetensseja (vuorovaikutusosaaminen)
● tuntee sosiaalista ja emotionaalista kehitystä, oppimista sekä hyvinvointia edistäviä näyttöön perustuvia menetelmiä ja interventioita

  • Opettaja
    Marita Neitola, Suvi Puolakka, Timo Ruusuvirta, Jenny Marttila