ROKL

Tavoitteet

Opiskelijalla on valmiudet toimia opettajana esi- ja alkuopetuksessa. Opiskelija on perehtynyt esi- ja alkuopetuksen pedagogiikkaan ja siihen liittyvien nivelvaiheiden toimintatapoihin sekä osaa soveltaa niitä opetuksessa. Opiskelija ymmärtää osallisuuden ja yksilöllisen tuen merkityksen.

  • Teacher
    Tarja-Riitta Hurme

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa ja opetusta lasten oppimiselle ja hyvinvoinnille suotuisissa, inklusiivisissa oppimisympäristöissä Esiopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (2014) ja Esiopetuksen kaksivuotisen kokeilun opetussuunnitelman perusteiden (2021) mukaisesti.
• syventää ymmärrystään aikuisten ja lasten välisen laadukkaan vuorovaikutuksen merkityksellisyydestä lapsen kasvussa, kehityksessä ja oppimisessa
• osaa yhdistää lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyvän teoreettisen tiedon suunnitelmiin, toteutukseen ja arviointiin
• ottaa kokonaisvastuun ryhmän pedagogisesta toiminnasta ja johtamisesta
• jakaa yhteisöllistä vastuuta suunnitellusta ja toteutettavasta toiminnasta tiimin kesken
• keskustelee aktiivisesti havainnoistaan lapsen kehityksestä, leikistä ja vuorovaikutuksesta vertaisryhmässä tiimissä sekä huoltajien ja muiden yhteistyötahojen kanssa
•osaa arvioida ja dokumentoida lasten tuen tarvetta sekä suunnitella ja toteuttaa eri asteista tuen tarvetta vastaavaa toimintaa
•syventää osaamistaan esiopetuksen nivelvaiheista ja niihin liittyvistä yhteistyömuotojen toteuttamisesta osallistuen niihin mahdollisuuksien mukaan
•osaa reflektoida omia kokemuksiaan ja havainnoida kollegoiden toimintaa sekä antaa vertaispalautetta

  • Teacher
    Johanna Kortessalo-Ainasoja

Monialaisten musiikkiopinnot, 2. musiikkikurssi, Musiikki 2

  • Teacher
    Anneli Pere

Monialaisten musiikkiopinnot, ensimmäinen kurssikokonaisuus, Musiikki 1

  • Teacher
    Anneli Pere

23d:n kurssialusta.

  • Teacher
    Jukka Jännetyinen

Goals

The students • are interested in reflecting on educational issues as social and cultural phenomena • know basic concepts of sociology and educational sociology • are familiar with the broad lines of key theoretical approaches to educational sociology and the research trends in educational sociology and • are able to apply these to outlining the social nature of education

Content

• sociology as a branch of science and a mindset • key concepts and theoretical trends in sociology and educational sociology • the historical formation of education and its social tasks • the social and cultural conditions and potential of education and growth • education, training and gender • educational policies and processes

What to do?

Active participation and essay

Hours

8 h lectures, 6 h workshops/ group work/ project work/ seminars, independent work 94 h


  • Teacher
    Tuire Palonen

Rauman kampuksen ykköskurssien perusopetus.

  • Teacher
    Tuire Palonen