Tavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija tietää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää mielekkäästi kielenoppimisessa ja -opettamisessa sekä tuntee digipedagogiikan suuntauksia ja peruskäsitteitä. Hän osaa arvioida niitä kriittisesti sekä soveltaa niitä kielten oppimiseen ja opetukseen. Opiskelija osaa pohtia aihetta erilaisten kielikäsitysten ja kielenoppimiskäsitysten näkökulmasta sekä huomioida kestävän kehityksen ja eettisyyden näkökulmat teknologian opetuskäytössä. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja arvioida erilaisia kielen oppimisen ja opettamisen tueksi soveltuvia teknologisia apuvälineitä. Opiskelija on oma-aloitteinen ja hallitsee tiimityöskentelyn periaatteet yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija motivoi muita projektiin osallistuvia omalla esimerkillään.
Kurssin suoritettuaan opiskelija tietää, miten teknologiaa voidaan hyödyntää mielekkäästi kielenoppimisessa ja -opettamisessa sekä tuntee digipedagogiikan suuntauksia ja peruskäsitteitä. Hän osaa arvioida niitä kriittisesti sekä soveltaa niitä kielten oppimiseen ja opetukseen. Opiskelija osaa pohtia aihetta erilaisten kielikäsitysten ja kielenoppimiskäsitysten näkökulmasta sekä huomioida kestävän kehityksen ja eettisyyden näkökulmat teknologian opetuskäytössä. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja arvioida erilaisia kielen oppimisen ja opettamisen tueksi soveltuvia teknologisia apuvälineitä. Opiskelija on oma-aloitteinen ja hallitsee tiimityöskentelyn periaatteet yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija motivoi muita projektiin osallistuvia omalla esimerkillään.

- Opettaja
Minna Maijala
- Opettaja
Minna Maijala
- Opettaja
Päivi Laine
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee keskeisimpiä kestävyyskasvatukseen ja digitalisaatioon liittyviä suuntauksia ja peruskäsitteitä. Hän osaa arvioida niitä kriittisesti sekä soveltaa niitä kielenoppimisessa ja -opettamisessa. Opiskelija osaa tarkastella kielenoppimista ja digitalisaatiota kestävän kehityksen näkökulmasta huomioiden mm. ekologisen, sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden sekä kielellisen monimuotoisuuden näkökulmat.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee keskeisimpiä kestävyyskasvatukseen ja digitalisaatioon liittyviä suuntauksia ja peruskäsitteitä. Hän osaa arvioida niitä kriittisesti sekä soveltaa niitä kielenoppimisessa ja -opettamisessa. Opiskelija osaa tarkastella kielenoppimista ja digitalisaatiota kestävän kehityksen näkökulmasta huomioiden mm. ekologisen, sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden sekä kielellisen monimuotoisuuden näkökulmat.
- Opettaja
Minna Maijala