Ethical skills are essential for anyone who wishes to responsibly engage in contemporary global business. Ethical skills can be developed through by learning the philosophical foundations of ethics and its modern-day developments, and applying this knowledge to developing an understanding of extant and emerging global business issues. The objective of this course is to develop:

·         A broad understanding of new and emerging opportunities and challenges for future global ethics.

·         The ability to contribute to the moral discussion.

·         The ability to deal with the tensions of universalizable and relativistic ethics.

·         An understanding of learning modes of moral reasoning in the global community between businesses and stakeholders.

·         The capability to solve moral problems in different branches of industry, e.g., artificial intelligence and genetic engineering.

·         An understanding of the basics of ethical leadership and the implementation of global values.

·         An understanding of the mechanisms of continuous behavioural change.


Kansainvälinen matkailu kasvaa voimakkaasti ja kilpailu matkailijoista kiristyy yhä useampien alueiden lisätessä matkailun tuotekehitystä ja markkinointia. Matkailun tulevaisuuteen vaikuttavat myös monet maailmanlaajuiset ilmiöt: väestön ikääntyminen, ilmastonmuutos, terrorismi, epidemiat jne. Lisäksi matkailijat vaativat yhä yksilöidympiä, laadukkaampia ja erikoisempia matkailutuotteita, -palveluja ja -kokemuksia. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää, miten tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä voidaan hyödyntää matkailuun liittyen. Lisäksi opintojakso syventää opiskelijan perustietoja matkailuelinkeinon maantieteellisestä, sosiologisesta ja markkinointiin liittyvästä tutkimuksesta. Opintojaksoa suositellaan erityisesti opiskelijoille, jotka tekevät matkailuun liittyvää opinnäytetyötä.