Tavoitteet
Opiskelija on harjaantunut tulkitsemaan taideteoksia ja visuaalista kulttuuria. Hän hahmottaa teorian ja metodologian merkityksen, osaa soveltaa erilaisia näkökulmia sekä hallitsee analyyttisen kirjallisen esittämisen. Opiskelija on kehittänyt projekti- ja vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija on harjaantunut tulkitsemaan taideteoksia ja visuaalista kulttuuria. Hän hahmottaa teorian ja metodologian merkityksen, osaa soveltaa erilaisia näkökulmia sekä hallitsee analyyttisen kirjallisen esittämisen. Opiskelija on kehittänyt projekti- ja vuorovaikutustaitojaan.

- Teacher
Frigård Johanna
- Teacher
Kontturi Katve-Kaisa
Tavoitteet
Opiskelija hahmottaa yleiskuvan maailman taiteen historiasta. Hänellä on keskeisimpien taiteen alueiden ja kausien sekä taiteilijoiden ja teosten perustuntemus. Hän on saanut kokemusta tiedollisten näkökulmien yhdistämisestä sekä laajojen kokonaisuuksien ja suuntaviivojen hahmottamisesta. Jakso luo tiedollista ja käsitteellistä perustaa taidehistorian työtehtävissä toimimiselle.
Opiskelija hahmottaa yleiskuvan maailman taiteen historiasta. Hänellä on keskeisimpien taiteen alueiden ja kausien sekä taiteilijoiden ja teosten perustuntemus. Hän on saanut kokemusta tiedollisten näkökulmien yhdistämisestä sekä laajojen kokonaisuuksien ja suuntaviivojen hahmottamisesta. Jakso luo tiedollista ja käsitteellistä perustaa taidehistorian työtehtävissä toimimiselle.

- Teacher
Kontturi Katve-Kaisa
Tavoitteet
Opiskelija tuntee Suomen taiteen pääasialliset vaiheet ja sen kulttuuriset ja historiallis-maantieteelliset sekä yhteiskunnalliset kontekstit keskiajalta nykypäivään ulottuvalla ajanjaksolla. Hänellä on tärkeimpien taiteilijoiden ja teosten perustuntemus. Jakso luo tiedollista ja käsitteellistä perustaa taidehistorian työtehtävissä toimimiselle.
Opiskelija tuntee Suomen taiteen pääasialliset vaiheet ja sen kulttuuriset ja historiallis-maantieteelliset sekä yhteiskunnalliset kontekstit keskiajalta nykypäivään ulottuvalla ajanjaksolla. Hänellä on tärkeimpien taiteilijoiden ja teosten perustuntemus. Jakso luo tiedollista ja käsitteellistä perustaa taidehistorian työtehtävissä toimimiselle.
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee eurooppalaisten museoinstituutioiden ja taiteen esittämisen käytäntöjen historian pääpiirteet. Hän tuntee instituutiokriittisen keskustelun historiaa ja nykytilaa ja osaa analysoida kriittisesti erilaisia taiteen esittämisen käytäntöjä. Opiskelija on tutustunut taidehistorian alan työkenttään ja sen toimintatapoihin.
Opiskelija hallitsee eurooppalaisten museoinstituutioiden ja taiteen esittämisen käytäntöjen historian pääpiirteet. Hän tuntee instituutiokriittisen keskustelun historiaa ja nykytilaa ja osaa analysoida kriittisesti erilaisia taiteen esittämisen käytäntöjä. Opiskelija on tutustunut taidehistorian alan työkenttään ja sen toimintatapoihin.

- Teacher
Kontturi Katve-Kaisa
- Teacher
Mäkikalli Aino
- Teacher
Frigård Johanna
Kurssilla perehdytään kurssilukemiston ja luentojen avulla erilaisiin
tapoihin lähestyä analyyttisesti sukupuolta taidehistorian alalla 1970-luvulta nykypäivään. Pääpaino esimerkeissä
on 1800-luvun lopulta nykyilmiöihin ulottuvassa empiriassa.
- Teacher
Palin Tutta