MA032056 MA11 Markkinoinnin strateginen johtaminen, 5 op
Osaamistavoitteet ja sisältö
Osaamistavoitteet:
Opintojakson käytyään opiskelijalla
on ymmärrys markkinoinnin johtamisen kentästä ja siihen liittyvistä
strategisista kysymyksistä. Opintojakson jälkeen opiskelija hahmottaa
markkinointipäätösten ja yrityksen strategisten valintojen kytköksen.
Opiskelija osaa analysoida ja tuottaa tietoa yrityksen
markkinointiympäristöstä, kilpailijoista, asiakkaista ja keskeisistä
sidosryhmistä ja tehdä tähän perustuvat markkinointipäätökset.
Sisältö:
Opintojaksossa perehdytään
markkinoinnin strategiseen johtamiseen kirjallisuuden, luentojen (myös
vierailuluennot), luentopäiväkirjojen ja markkinoinnin erityyppisiin
painotuksiin liittyvän reflektiotehtävän avulla (ryhmätyö).
Toteutustapa & vaatimukset
Opintojakso
järjestetään tänä vuonna osaksi luentosalissa (Lähitapiola-sali), osaksi Zoomissa tiistaisin
ja torstaisin klo 12.15-13.45 (1. periodi).
Kurssi
koostuu luennoista, kurssikirjallisuudesta ja oheislukemistoista. Verkkoluennot
ja slidesetit
tulevat tallennettuina kurssin Moodle-sivulle. Moodle-sivu
avataan lauantaina 7.9.2024 (linkki ja kurssiavain toimitetaan sähköpostitse).
Opintojakson
läpäiseminen edellyttää kirjallisen
tentin (Exam) sekä ryhmätyön hyväksyttyä suorittamista.
- Kirjallinen tentti (arvostelu: 0-5)
- Kysymykset luennoista (slidet + videotallenteet), kurssikirjasta ja lisälukemistoista.
- 6 kysymystä/miniesseet ja käsitemäärittelyt.
- 6 pistettä/kysymys, yht. 36 pistettä. Bonuspisteitä tenttiin on mahdollisuus saada vierailuluentojen lyhyistä luentopäiväkirjoista (1 pistettä/päiväkirja). Ohjeet luentopäiväkirjan laatimiseen tulevat ennen vierailuluentoa/-luentoja.
- Lista kysymyksistä tulee kurssin Moodle-sivulle viimeistään 27.9.2024. Kaksi kaikille samaa kysymystä, loput kysymykset (4 kpl) Exam arpoo.
- Tentti on tehtävissä Examissa 14.10.2024 – 30.11.2024. Uusintamahdollisuudet helmikuussa ja toukokuussa 2024.
Ryhmätyö
(arvostelu: hylätty/hyväksytty, huolellisesti tehdyllä työllä on mahdollisuus
saada 2 bonuspistettä tenttiin)
- 5-6 hengen ryhmät, ryhmäjako tulee kurssin Moodle-sivulle viimeistään 29.9.2023
- Työssä arvioidaan kolmen vähän erityyppisen yrityksen markkinoinnin johtamisen luonnetta. Ryhmätyön ohjeet ja materiaalit laitetaan kurssin Moodle-sivulle viimeistään 27.9.2024.
- Ryhmätyön viimeinen palautuspäivä 27.10.2024 (palautetaan kurssin Moodle-sivulle).
- Opettaja
Rami Olkkonen